Langesø-Egnens Rideklub

En rideklub for alle!

Velkommen til Langesø-Egnens Rideklub, som vi også kalder LSR.

Vi er en dejlig rideklub med lidt over 100 medlemmer fordelt på alle aldre og niveauer. Her er plads til både børn og unge, som skal lære at ride, og til de mere rutinerede, som måske ønsker egen hest opstaldet i en af staldene. Vi har også mange medlemmer, som har hest stående et sted i nærheden og kommer og bruger vores fine faciliteter og undervisere eller deltager i vores populære stævner.

LSR er placeret i smukke, grønne omgivelser mellem Gammel Korup og Trøstrup i Odense. Her har vi stalde, masser af hestefolde, ridehus, udendørs dressur- og springbaner og ridestier rundt i området.

Vi tilbyder både hold- og eneundervisning på alle niveauer og på egen eller lånt hest. Bente ejer stedet og de heste, vi bruger i elevundervisningen. Det er også Bente, der står for undervisningen i elevskolen, og hun er en strålende og meget pædagogisk læremester. Her rider eleverne ikke på række, men fordeler sig på banen og lærer at styre hesten og forstå dens signaler. Vi har undervisning mandag til lørdag.

Og så har vi alverdens aktiviteter i løbet af året! Vi afholder blandt andet stævner for vores medlemmer og ryttere udefra, mødes til fællesspisning og afholder hver sommer et tilløbsstykke af en heste-hygge-lejr for vores yngste medlemmer.

Du kan se vores velkomstfolder til alle nye medlemmer her!

Ellers er du velkommen til at klikke rundt på siden. Hvis du ikke finder det, du søger, er du velkommen til at skrive en mail til klubbens formand, Louise, på: kontakt@lsr-rideklub.dk